dijous, 3 d’abril del 2008

La Farola i les Escoles Noves

He rebut un missatge de l'amic Ramon Rovira, historiador de Gelida, que també vol donar la seva opinió respecte al meu trasllat.

Hola,

He rebut aquest missatge possiblement per la meva vinculació a Gelida. En efecte sóc gelidenc encara que visqui des de fa 34 anys a Corbera, ambdos pobles reposen els meus avantpassats i jo penso reposar eternament a Gelida. Fent aquesta petita meditació crec que la FAROLA hauria de tornar allà on era, a la plaça de l'església, records d'infància meus. Dels records no se'n viu però us hem de donar les gràcies per mantenir un record que un dia el van posar al Montcau, les escoles noves, per conservar-lo. Ara fóra bo de restituir-lo al seu lloc per on va ser creat. El patrimoni s'ha de mantenir en general allà on va ser posat i els trasllats desvirtuen la història i amb els anys ens menen a equivocs.

Cal fer, doncs, aquest gest de situar les coses al seu lloc i tots en sortirem "beneficiats". Retornem allò que els nostres avantpassats van fer amb il·lusió; no els decebem

Cordialment,

Ramon Rovira i Tobella


Amic Ramon, sí que es veritat que vaig ser pensat per la Plaça, però, en el seu dia l'Ajuntament em va menystenir i em va arraconar. El Montcau em va adoptar i ara aquí m'hi sento la mar de bé. Un fill adoptat, que ja porta 30 anys amb la seva nova família, pot ser legítimament reclamat pels seus pares biològics que el van abandonar"? Qui són ara els pares legítims de la criatura?

Pensem-hi una mica, jo ja no sóc la Farola, sóc el Fanal. Tampoc el Col.legi Montcau són les Escoles Noves, títol que potser li quedaria millor al CEIP Les Fonts. Gelida ha canviat molt des de que em van posar als anys 30 a la Plaça de l'Església. Llavors no hi ha havia enllumenat públic, fins i tot moltes cases no en tenien electricitat, i per això era "la" Farola. Quan em van treure de la plaça fa 35 anys hi havia llum per donar i per vendre i ara amb la nova plaça encara més.

Per cert, el Joan Civil, l'amic que em va rescatar de l'oblit juntament amb l'Enric Carafí, va trucar dissabte a la ràdio per dir que em quedi al Montcau que ja hi ha prou llum a la Plaça de l'Església. També dissabte al programa del meu amic Albert Morera van fer una enquesta telefònica i de les 18 trucades rebudes només 6 estaven d'acord amb el meu trasllat. Això vol dir que la gent gran, els únics que em recorden a la Plaça de l'Església no hi són pas tots d'acord a treure'm del Montcau. Em vaig alegrar tant en sentir-ho...

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Fanal no marchis te volem amb nosaltres per sempr e

maikel ha dit...

Ramon Rovira, tens raó al dir que el fanal va ser dissenyat per la plaça de l'església. Ens dones la raó a tots els que no volem que el treguin del Montcau: Aquella plaça de l'església ja no hi és i després de trenta anys de donar-nos a tots la benvinguda al Montcau, després d'haver estat per terra de l'escorxador i després d'haver-hi un altre disseny per la nova plaça de l'església aprovat ja fa temps, penso que està molt bé allà on és, que ara el Montcau és el seu lloc.

M'agrada molt llegir les notícies i comentaris que van apareixent al voltant del fanal, però penso que estaria millor que tothom les signés.

Adéu, fins un altre comentari.
M.Montserrat Piqué.